Вход

Пандемия «почистила» рынок клининга

24 июля 2020 10:00

Какие тенденции появились в сфере услуг по уборке из-за коронавируса

COVID-19 пандемиясы клинингтік қызметтер нарығына айтарлықтай әсер етіп, осы саладағы белсенді ойыншылар санының азаюына себеп болды. «Моем Окна» компаниясының бас директоры Артур Гусейнов «Капитал.kz» тілшісіне кейбір компаниялардың өтелмеген қарыздарына байланысты нарықтан кетуге мәжбүр болғанын айтты.

Пандемияға дейін Алматы қаласында 15 ірі клинингтік қызмет көрсетуші компания болған. Гусейновтың айтуынша, олардың төртеуі жұмысын толығымен тоқтатқан, ал сегізі өз қызметін уақытша тоқтатқан. Нарық қатысушылары коронавирус дағдарысының салдарынан салада пайда болған бірқатар негізгі үрдістерді атап өтті.

Өсіп келе жатқан қарыз жүктемесі

Клинингтік бизнес тоқтап қалуының негізгі себебі – компаниялардың қарыз жүктемесімен күресе алмауы. Артур Гусейнов көптеген кәсіпкерлер үшін клинингтік бизнес негізгі табыс көзі болғанын атап өтті. «Кейбіреулері несие бойынша кейінге қалдыру алса да, бұл қарыздарды бәрібір төлеу керек. Компаниялардың басым бөлігі төтенше жағдай режимі кезінде ұзақ уақыт тоқтап тұрды, бұл әрине, табыстың айтарлықтай төмендеуіне әкелді», – деп түсіндірді Гусейнов.

Біздің сұхбаттасушымыз клинингтік жабдықтар мен материалдарға жұмсалатын айтарлықтай капиталдық инвестицияларды атап өтті. «Сауда ойын-сауық орталықтарына арналған арнайы шаңсорғыштар мен тазалау құралдарының құны миллиондаған теңгеге жетуі мүмкін. Клинингтік бизнеске жақында кірген, қымбат жабдықтарға инвестиция салған кейбір кәсіпкерлер қазір бастапқы инвестицияларының кем дегенде бір бөлігін өтеу үшін оларды сатуға тырысуда. Біздің компания 2009 жылдан бері нарықта болғандықтан, дағдарысқа дейін қарыздарымызды өтеуге үлгердік», – деді Артур Гусейнов.

«Біз өз жұмысымызды мамыр айының ортасында қайта бастадық. Алайда, пандемияға байланысты біздің айналымымыз 80%-ға төмендеді. Бұл төмендеу негізінен жеке және заңды тұлғалар – біздің клиенттеріміздің төлем қабілеттілігінің азаюымен байланысты», – деп қосты ол.

Мысалы, ұзақ уақыт жабық тұрып, кейіннен кірістері төмендеген сауда және ойын-сауық орталықтары қазір клинингтік компанияларды таңдауда бағаның қолайлылығына басымдық беруде. Тазалау қызметтерінің сапасы, маңызды болғанымен, бәсекеге қабілетті бағаларға қарағанда екінші орынға ығысты. Сонымен қатар, төтенше жағдай режимі клинингтік компаниялардың дәстүрлі түрде қарқынды көктемгі маусымды жіберіп алуына себеп болды.

Баға саясатын түзету

Жеке клиенттер де кәсіби тазалау қызметтерін пайдалануды азайтқан. «Тіпті біздің үлкен үйлері бар тұрақты клиенттеріміз де жалпы тазалауды күз мезгіліне ауыстырды. Көрсетілген негізгі себеп – отбасы табысының төмендеуі», – деп атап өтті Артур Гусейнов.

Тұтынушылар мінез-құлқындағы бұл өзгеріс «Моем Окна» компаниясын баға стратегиясын қайта қарауға итермеледі.

«Бұрын тұрақты тазалау бағасы үй-жайдың ауданына байланысты болатын. Пандемия кезінде біз жаңа тәсілді қабылдадық, қызмет ақысын бөлмелер санына негіздедік. Мысалы, бір бөлмелі пәтерді тазалау қазір 5 000 теңге тұрады, ал бұрын, бағалау ауданға негізделген кезде, 7 000-нан 8 000 теңгеге дейін болатын. Алайда, жалпы тазалау бағасы бір шаршы метр үшін 490 теңгеде өзгеріссіз қалды», – деп нақтылады Гусейнов.

Сұраныстың айтарлықтай төмендеуіне байланысты компания қызметкерлерінің тек 50%-ы ғана жұмыс істеп жатыр. «Біздің бүкіл команда қазір төрт күндік жұмыс аптасымен жұмыс істейді, бұл олардың жұмыс уақытын 40%-ға қысқартты. Осыған қарамастан, біз қызметкерлердің жалақысын төмендетпедік», – деп қосты кәсіпкер.

Қазіргі клинингтік нарықта байқалатын бір айтарлықтай үрдіс – жөндеуден кейінгі тазалау қызметтеріне сұраныстың артуы. «Қазақстан халқының бір бөлігі тыныш кезеңді пайдаланып, үй жөндеу жұмыстарын жүргізуді шешті. Сол сияқты, бизнес қазір ірі корпоративтік кеңселерден бас тартып, шағын жалға алынған үй-жайларды қайта жабдықтаумен айналысуда», – деп есептейді Артур Гусейнов.

Жалпы алғанда, клинингтік қызметтерге сұраныс кем дегенде үш есеге азайды. «Пандемияға дейін біз әдетте күніне 18-20 тапсырыс қабылдайтынбыз; қазір бұл көрсеткіш 5-7-ге дейін төмендеді. Бұл ішінара қазақстандықтардың үйлеріне бөгде адамдарды шақырудан тартынуымен байланысты», – деп қорытындылады ол.

Төтенше жағдай режимінен кейінгі сұраныстың күрт өсуі

Төтенше жағдай режимі кезінде жеке клиенттерге арналған клинингтік қызметтер толығымен тоқтатылды, ал корпоративтік қызметтер ішінара тоқтатылды. Алайда, кейбір заңды тұлғалар өз жұмысын жалғастырды, деп атап өтті top.kz клинингтік қызметінің негізін қалаушы Алмас Кебекбаев.

«Сонымен қатар, бізге кеңселерді дезинфекциялауға тапсырыстар келіп түсуін жалғастырды. Біз төтенше жағдай енгізілгеннен кейін нарықта V-тәрізді қалпына келуді болжаған едік. Мысалы, біздің компаниямызда наурыз бен мамыр аралығында сұраныс 90%-ға төмендеді. Содан кейін төтенше жағдай алынып тасталғаннан кейін сұраныстың күрт өсуі тіркелді. Төтенше жағдай режимі аяқталғаннан кейінгі алғашқы күндері қазақстандықтардан қызметтерімізге сұраныстың жарылыс сияқты өсуі байқалды, тапсырыстар саны 250%-ға артты. Бұл локдаун кезінде адамдардың үйлерін мұқият жалпы тазалау мен дезинфекциялауға көңіл бөлмегенімен байланысты. Төтенше жағдай алынып тасталғаннан кейін адамдар жұмысқа оралу мүмкіндігіне ие болды, демек, тазалау үшін мамандарды жалдауға мүмкіндік туды», – деп толықтырды ол.

Клинингке деген кейінге қалдырылған сұраныс корпоративтік клиенттер арасында да байқалды. Төтенше жағдай алынып тасталғаннан кейінгі алғашқы күндері top.kz сервисі арқылы тапсырыстар 180%-ға өсті. «Біз мұны қызметкерлердің жұмыс орындарына оралуымен байланыстырамыз. Бизнес жетекшілері кеңселерді жұмысқа дайындау үшін кәсіби тазалау мен дезинфекциялаудың қажеттілігін түсінеді. Маусым айында, 2019 жылмен салыстырғанда, біздің қызметтерімізге сұраныс та өсті», – деді Алмас Кебекбаев.

Алайда, шілдеде, екінші локдаун енгізілгеннен кейін, клинингке сұраныс қайтадан төмендей бастады. «Бұл кезеңде бізге кеңсе қызметкерлерінің еңбекақысын төлеу қажет, дегенмен бұрынғы сұраныс жоқ. Сонымен қатар, біз сыртқы қарыздарды өтеуге міндеттіміз, олар бойынша бізге ешқандай кейінге қалдыру берілмеді», – деп нақтылады біздің сұхбаттасушымыз.

Көптеген компания басшылары кеңсе тазалығына өз үйлеріндегідей мұқият қарай бастады. «Олар тазалау құралдарын мұқият тексеріп, біз қолданатын тұрмыстық химияға қызығушылық таныта бастады. Пандемияға дейін мұндай қатаң тексеру болмаған», – деп қосты Алмас Кебекбаев.

Стратегиялық сатып алуды жоспарлау

Клинингтік қызметтердің бағасы дезинфекциялау құралдарының қымбаттауынан да қысым көруде. «Бұрын біз бұл өнімдерді бір данасын 2 500 теңгеге сатып алатынбыз. Сұраныс артқан кезеңдерде бағалар 8 500-15 000 теңгеге дейін қымбаттады. Алайда, тазалау құралдары бағасының өсуі бізге онша әсер еткен жоқ. Жергілікті дезинфекциялау құралдарын өндіруші зауыттардағы кезектерді байқаған бойда, біз бір кәсіпорынның қоймалық қорының жартысынан астамын доллар бағамының күрт өсуіне дейінгі бағамен сатып алу туралы келістік», – деп мәлімдеді Алмас Кебекбаев.

Төтенше жағдай кезінде компания өз жұмысын бір айға уақытша тоқтатқан. «Біз қызметкерлеріміздің жалақысын қысқартуға мәжбүр болдық. Жыл соңына дейін мұндай сценарийді болдырмауға үміттенеміз. Маусым айында біздің әкімшілік қызметкерлеріміздің 100%-ы жұмысқа қайта оралды. Қазіргі уақытта бұл қызметкерлердің шамамен 50%-ы кеңседен жұмыс істейді, ал қалған 50%-ы қашықтан жұмыс істейді», – деп нақтылады ол.

Компания клинингтік қызметтердің бағасын әлі көтермесе де, мұндай мүмкіндік жоққа шығарылмайды. «Біз корпоративтік клиенттерімізбен жыл соңына дейін қызмет құнын арттыру мүмкіндігін талқылауды жоспарлап отырмыз. Сондай-ақ, жеке клиенттермен жұмыс істеу кезіндегі бағаларды қайта қарауымыз мүмкін, себебі біздің тарифтеріміз 2016 жылдан бері өзгеріссіз қалған. Айта кету керек, пандемия кезінде бізде жеке қорғаныс құралдарына жаңа шығыстар пайда болды, бұл шығындар осы жылы бюджетке енгізілмеген еді», – деп атап өтті кәсіпкер.

Кебекбаевтың айтуынша, Қазақстан нарығында заңды тұлғалармен жұмыс істейтін шамамен 10 ірі клинингтік компанияны ғана бөліп көрсетуге болады, олардың әрқайсысы өз аймағында көшбасшы болып табылады. «Мен корпоративтік клининг нарығы жыл соңына дейін 40%-ға дейін қысқаруы мүмкін деп болжаймын. Бәсекелестердің шамамен 20%-ы жабылады, әсіресе бизнесін әртараптандырмағандар және тек сауда орталықтарымен, университеттермен немесе банктермен жұмыс істегендер. Бұл ойыншылар қазіргі уақытта кірістерінің 90%-ына дейін жоғалтуда. Бұл жағдай қалған компаниялар үшін баға соғысына қатыспай, нарықтағы үлесін арттыруға мүмкіндік береді», – деп қорытындылады top.kz-тің негізін қалаушы Алмас Кебекбаев.

Источник